دکتر علی حقیقتیان 4 مقالات 4 عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از چالش برانگیزترین جراحی های زیبایی به حساب می آید. این جراحی زیبایی یکی از ظریف ترین جراحی ها محسوب می شود که نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. عوارض جراحی بینی البته موضوعی ترسناک نیست. تنها کافی است از آن ها اطلاع داشته باشید و در صورت بروز به پزشک اطلاع دهید. این عوارض به خوبی قابل پیشگیری هستند. در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی این عوارض جراحی بینی یا رینوپلاستی بپردازیم.

نمونه جراحی زیبایی بینی دکتر حقیقتیان

خطرات و عوارض رایج جراحی زیبایی بینی

عمل جراحی زیبایی بینی مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است خطرات و عوارضی را به همراه داشته باشد که اگر توسط یک جراح بینی خوب و باتجربه انجام شود و بیمار هیچ گونه سابقه بیماری نداشته باشد و وضعیت او نرمال باشد، این خطرات به حداقل می رسد و ناچیز است. به طور کلی عوارض عملکردی و زیبایی بعد از جراحی بینی عبارتند از:

• چسبندگی داخل بینی : در صورتی که زخم های جراحی به خوبی ترمیم نشوند، در داخل بینی بافت ها به خوبی جوش نمی خورند و در نتیجه احساس چسبندگی در بینی فرد وجود خواهد داشت.
• عفونت: اگر داروهای تجویز شده به موقع مصرف نشوند، ممکن است بیمار بعد از عمل دچار عفونت شود. عفونت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی می تواند با تب، تورم غیر طبیغی بینی، درد، ترشح از بینی و التهاب بروز کند.
• مشکل در تنفس : اگر عمل بینی توسط پزشک حاذق انجام نشود، می تواند با مشکلات تنفسی، عدم بویایی خوب و خس خس همراه باشد.
• امکان خونریزی : رگ های خونی نازک که در بینی وجود دارند، در زمان جراحی ممکن است آسیب ببیند و به همین دلیل در حین جراحی خونریزی وجود دارد. اما اگر بیمار توصیه های پزشک را رعایت نکند و از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده کند این خونریزی بعد از جراحی نیز ادامه دارد.
• باقی ماندن انحراف تیغه بینی بعد از عمل : اگر جراحی توسط بهترین جراح بینی انجام نشود، عیوب روی تیغه و همچنین انحراف ممکن است بعد از عمل نیز باقی بماند.
• تنگی دریچه داخلی یا خارجی بینی : این مشکلات بر اثر کوچک کردن بیش از حد بینی، سوراخ های بینی و تیغه بینی اتفاق می افتد. اگر پزشک به خوبی نتواند اندازه دریچه ها را بازسازی کند و یا به دریچه های بینی آسیب برساند، فرد بعد از جراحی دچار مشکل خواهد شد.
• انسداد بینی : این مشکل نیز بیشتر به دلیل کوچک کردن بیش از اندازه بینی اتفاق می افتد. زخم ها و لخته های خون موجود در بینی موجب گرفتگی و انسداد بینی می شود.
• احساس درد و ناراحتی : درد بعد از جراحی بینی بسیار ناچیز است و اگر داروها و مسکن ها طبق نظر پزشک و در زمان مناسب مصرف شوند، درد احساس نخواهد شد.
• زخم در ناحیه جراحی : اگر در زمان جراحی، به پوست آسیبی برسد، ممکن است بعد از جراحی، قسمت آسیب دیده ساه شود. این زخم یکی از بدترین و البته نادرترین عارضه های جراحی بینی است و به همین دلیل است که توصیه می شود حتماً جراحی بینی نزد بهترین جراح بینی انجام شود.
• ورم و کبودی : این دو عارضه رایج ترین نوع عوارض جراحی بینی می باشند که بعد از دو هفته کمتر شده و به مرور از بین می روند.کبودی ها و تورم ناشی از جراحی زیبایی بینی به پوست بیمار و مهارت جراح بستگی دارد.
• واکنش به داروی بیهوشی : بیمار تا چند ساعت بعد از عمل ممکن است دچار گلودرد، تهوع و استفراغ باشد که در اثر استفاده از داروهای بیهوشی اتفاق می افتد و به مرور این واکنش ها از بین می روند.

هزینه جراحی بینی در شیراز

عوارض بلند مدت جراحی زیبایی بینی

همان طور که اشاره کردیم، جراحی زیبایی بینی یک جراحی ظریف است. اگر جراح زیبایی بینی در کار خود خبره و باتجربه نباشد، ممکن است آسیب های عصبی به بیمار وارد آید.
به گفته دکتر علی حقیقتیان، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و جراح زیبایی در شیراز، بسیاری از افراد مراجعه کننده که یک بار اعمل جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند از مشکلات تنفسی و عدم رضایت از فرم بینی رنج می برند که باید بعد از 1 سال از جراحی اولیه بینی، جراحی ترمیم بینی بر روی آن ها صورت گیرد. برخی از بیماران نیز بعد از جراحی دچار آبریزش بینی شده اند که البته این عارضه موقتی است.

کاهش عوارض احتمالی جراحی زیبایی بینی

یکی از عوامل مهم در کاهش خطرات ناشی از جراحی زیبایی بینی انتخاب جراح بینی است. عمل جراحی بینی باید توسط بهترین جراح بینی انجام شود که تسلط بالایی بر جراحی دارد و علاوه بر رعایت اصول زیبایی شناختی، تنفس بیمار را نیز مورد نظر قرار دهد.
بعد از انتخاب یک جراح خوب زیبایی بینی، بیمار باید مراقبت های بعد از عمل جراحی را رعایت کند. برخی عادت های نادرست بعد از جراحی مانند سیگار کشیدن، عدم مراقبت از بینی در برابر ضربه، فین کردن، شست و شوی بینی در زمانی که هنوز گچ بر روی بینی قرار دارد و عدم مصرف داروهای تجویز شده می تواند در بروز عوارض ناشی از جراحی موثر باشد.

جراحی شکستگی بینی در شیراز

در پایان باید بگوییم که اگرچه جراحی زیبایی بینی یک جراحی بی خطر و رایج است، اما همیشه بهترین درمان، پیشگیری است. اگر ساکن شهر شیراز هستید و تصمیم دارید که جراحی زیبایی بینی انجام دهید، برای کاهش احتمال تمامی خطرات ناشی از جراحی، به بهترین جراح زیبایی بینی شیراز مراجعه کنید تا نتیجه ای رضایت بخش حاصل نمایید.