دکتر علی حقیقتیان 4 مقالات 4 جراحی پولیپ بینی در شیراز

جراحی پولیپ بینی در شیراز

درمان پولیپ بینی در شیراز

جراحی زیبایی بینی با تغییر استخوان و غضروف های بینی انجام می شود . می توان گفت جراحی زیبایی بینی یکی از رایج ترین جراحی های پلاستیک است.اما این جراحی تنها با هدف زیبایی انجام نمی شود، خیلی از افراد تنها به دلیل برطرف کردن برخی از عارضه ها جراحی بینی را انجام می دهند . گرفتگی ناشی از سینوزیت و پولیپ بینی از مواردی است که افراد زیادی از آن شکایت می کنند. اگر ساکن شهر شیراز هستید و تصمیم دارید که برای درمان پولیپ بینی در شیراز به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز مراجعه کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر پولیپ بینی و راه های درمان آن بپردازیم.

پولیپ بینی

از نظر ظاهر پولیپ بینی همانند دانه های انگور بوده که معمولا بی رنگ و یا خاکستری رنگ هستند، پولیپ بینی بیشتر به دلیل مخاط داخل بینی و سینوس ها ایجاد می شوند . پولیپ ها به صورت دسته ای و یا تکی در دو طرف بینی قرار دارند و البته متحرک می باشند اما دردی را برای بیمار ایجاد نمی کنند . آندوسکوپی بینی نیز در این موارد کمک کننده است،  پزشک می تواند با این روش وضعیت پولیپ بینی را کاملا مورد بررسی قرار دهد .

عمل همزمان انحراف بینی و زیبایی در شیراز

راه تشخیص پولیپ بینی

در صورتی که پولیپ های بینی بیش از اندازه رشد کرده باشند، می توان به راحتی آن ها را ازطریق سوراخ های بینی مشاهده کرد، اما اگر از راه بینی قابل مشاهده نباشند، لازم است متخصص گوش و حلق و بینی با کمک دستگاه های مخصوص وضعیت پولیپ ها را بررسی کنند .

درمان پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی همزمان با عمل زیبایی بینی

انجام اعمال جراحی انحراف بینی و پولیپ بینی همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی امکان پذیر است؟در واقع  افرادی که انحراف بینی، پولیپ بینی و بزرگی شاخک های بینی دارند، انجام این اعمال جز عمل های زیبایی بینی خواهد بود، دلیل آن هم در این است که بایستی در این افرادی که گرفتگی بینی در آن ها به دلیل انحراف داخل بینی و یا پولیپ بینی  ایجاد شده است، باید حتما در عمل زیبایی بینی این موارد در نظر گرفته شود، که بعد از  جراحی بینی این افراد دچار عوارضی مانند گرفتگی بینی و انسداد بینی نشوند . در نتیجه باید گفت افراد با این مشکلات حتما باید این اعمال را همراه با عمل زیبایی بینی خود انجام دهند .

دلایل ایجاد پولیپ بینی

پولیپ بینی به دلایل مختلفی بروز می کند، حتی گاهی هم دیده می شود که بدون هیچ علتی فرد پولیپ بینی را تجربه می کند .

از جمله مواردی که سبب پولیپ بینی می شود شامل مواد آلرژیک زا و حساسیت زا، همچون گرد و خاک، گرده افشانی گل ها می باشد .

عفونت های مزمن و یا در مواردی تنگی نفس سبب به مرور زمان سبب ایجاد پولیپ بینی شود .

همچنین در برخی ازافراد غشای بینی به اندازه کافی رشد نداشته که این می تواند سبب مشکلاتی همچون سر درد، گرفتگی سینوس ها و در آخر پولیپ بینی شود .

علائم اصلی پولیپ بینی

در صورتی که پولیپ بینی به اندازه کافی رشد نکرده باشد معمولا فرد علائمی را مشاهده نمی کند زیرا پولیپ بافتی نرم دارد و اگر اندازه ای کوچک داشته باشد مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند، با رشد تعداد و اندازه پولیپ ها به مرور زمان سبب گرفتگی بینی و در آخر انسداد مسیر تنفسی می گردد، این امر می تواند سبب، بروز سر درد هایی در قسمت پیشانی، احساس درد در صورت و سینوس ها،آبریزش بینی ، کاهش حس بویایی، خر و پف کردن در زمان خواب همگی می توانند از علائم پولیپ بینی باشند .

جراحی پولیپ بینی

همانطور که در ابتدا هم گفته شد جراحی، برای پولیپ بهترین راهکار است ، اما این جراحی نیازی به ایجاد برش در پوست بینی نمی باشد، متخصص گوش و حلق و بینی جراحی را با کمک ابزار و وارد کردن آندوسکوپ در بینی انجام می دهد .

هزینه جراحی بینی در شیراز

در آخر می توان گفت،  افرادی که تصمیم به عمل زیبایی بینی دارند، اما دچار مشکلاتی مثل پولیپ و یا گرفتگی بینی هستند باید همزمان با عل زیبایی بینی به جنبه درمانی نیز توجه داشته باشند. زیرا جراحی زیبایی بینی بدون در نظر گرفتن سلامت بینی نتیجه منفی خواهد شد  فرد دچار انسداد و گرفتی بینی شود . دکتر علی حقیقتیان متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز می توانند به شما در این زمینه کمک کنند .