دکتر علی حقیقتیان 4 مقالات 4 درمان آلرژی بینی

درمان آلرژی بینی

آیا آلرژی بینی درمان دارد ؟ درمان قطعی آلرژی بینی چیست؟علائم آلرژی به گونه است که فرد در ابتدا به اشتباه اینگونه تصور می کند که دچار سرما خوردگی یا سینوزیت مزمن شده است  به همین دلیل به اشتباه به دنبال روش های درمان دیگری هستند. اگر شما  هم این علائم را تجربه کرده اید و به دنبال راه درمان برای آن هستید، ادامه مطلب را مطالعه کنید. دکتر علی حقیقتیان متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز در ادامه به بررسی این موضوع می پردازند .

یکی از شایع ترین بیماری های گوش و حلق و بینی آلرژی ها هستند، که معمولا با گرفتگی بینی ، آبریزش بینی، خارش بینی و چشم ها، گوش ها و عطسه های پی در پی نشان می دهد .تعداد بیمارانی که مبتلا به آلرژی هستند، متاسفانه روز به روز در حال پیشرفت می باشد و تقریبا می توان گفت به یک معظل بزرگ تبدیل شده است .

هزینه جراحی بینی گوشتی در شیراز

صحبت های دکتر علی حقیقتیان جراح بینی در شیراز در رابطه با آلرژی بینی

درمان آلرژی بینی

درمان آلرژی درمان گسترده ای است، که مهم ترین آن دوره ای از ماده ای است که فرد نسبت به آن حساسیت دارد . در خیلی از مواقع با کمی دقت فرد می تواند متوجه شود که به چه چیز هایی حساسیت دارد، تا از آن دوری  کند و قدم مهمی را در درمان بیماری اش بردارد .

یکی دیگر از اقداماتی که توسط پزشک متخصص در این زمینه انجام می شود، تجویز دارو هایی است که روز به روز تکامل پیدا کرده اند و دارو های جدید تری به صورت اسپری های موضعی، قرص های ضد حساسیت جدید که  دارو هایی هستند که مصرف آن ها بسیار موثر می باشد و برعکس دارو های قدیمی، فرد با مصرف آن ها کمتردچار خواب آلودگی می شود .  با کمک دوری از مواد حساسیت زا و استفاده منظم از دارو ها می توان  بیمارانی که مبتلا به آلرژی هستند را تا حد قابل توجهی درمان کرد و زندگی راحتی را برای این افراد به ارمغان آورد .

درمان آلرژی بینی

علل ایجاد آلرژی بینی چیست؟

در طی آلرژی بینی مخاط درون حفرات بینی  به دلیل وجود عوامل حساسایت زا  دچار التهاب می شوند که  همین التهاب سبب گرفتگی بینی، آبریزش بینی و  دیگرعلائم آلرژی در فرد می گردد .

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

با ورود عوامل خارجی به بدن سیستم دفاعی بدن  ماده ای به نام ایموتوگلوبولین  را ترشح می کند . واکنش بیش از اندازه سیستم دفاعی بدن در مقابل عوامل خارجی که می توانند عامل ایجاد آلرژی  شوند، با ترشح ایمونوگلوبولین E انجام می شود .

آلرژی بیشتر در چه افراد  دیده می شود ؟

بیشتر آلرژی در افراد مذکر دیده می شود که در سنین  جوانی به اوج خود می رسد . در صورتی که آلرژی در افراد مونث دیده شود، در دوران بارداری و یا دوران یائسگی این علائم شدت می یابد.همچنین آلرژی بیشتر در افرادی که  در خانواده خود  یک نفر سابقه ابتلا به آلرژی دارد دیده می شود، در نتیجه می توان گفت  استعداد ژنتیکی در ابتلا به آلرژی بی تاثیر نیست .

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک برای درمان آلرژی

آلرژی یک بیماری خطر ناک نیست، اما تا حد  قابل توجهی زندگی فرد را تحت تاثیر می گذارد،  پس  توصیه می شود با شروع علائم، هر چه زودتر برای درمان اقدام کنید .

عوامل آلرژی زا

عوامل زیادی هستند که می تواند سبب بروز آلرژی در افراد شود. از جمله :

حیوانات و حشرات

ترشحات و بزاق برخی از حیوانات  همچون، سگ، گربه، موش صحرایی و…  می توانند سبب بروز آلرژی در افراد شود .

محیط اطراف و شغل فرد

امروزه  بیش از 300 شغل آلرژی زا شناسایی شده است، خیلی از افراد به دلیل موقعیت شغلی که دارند بیشتر مستعد آلرژی می شوند .

رژیم غذایی افراد

برخی از غذا ها می توانند فرد را مستعد ابتلا به آلرژی کنند و در روند زندگی فرد اختلال ایجاد کنند . می توان با شناساییی این مواد و حذف آنها از برنامه غذایی از بروز آلرژی تا حد قابل توجهی جلوگیری کرد .

عطر  و یا مواد آلاینده در فضا

برخی از افراد  به  بوی برخی از عطرها  و  یا حتی دود سیگار، اتومبیل و… آلرژی پیدا می کنند، بهتر است  این افراد  در زمان تردد در خیابان از ماسک استفاده کنند و تا حد  ممکن در معرض دود سیگار و … قرار نگیرند .

در اخر می توان به عنوان خلاصه از مطالب گفت، با شیوع  و پیشرفت آلرژی در بین افراد ، اهمیت این موضوع پر رنگ تر شده است . آلرژی  اگر چه یک بیماری خطرناک نیست اما در صورت عدم درمان و پیشرفت ممکن است مشکلات بسیار جدی با خود همراه داشته باشد و در روند زندگی فرد اختلال ایجاد کند .

نوزده − دو =