دکتر علی حقیقتیان 4 مقالات 4 جراحی شکستگی بینی در شیراز

جراحی شکستگی بینی در شیراز

شاید برای بسیاری از ما شکستگی بینی بر اثر اتفاق و حادثه ای مانند ضربه خارجی، تصادف، آسیب های ورزشی، افتادن از بلندی و … رخ داده باشد. این شکستگی ها اگر به موقع درمان نشوند می توانند مشکلات زیادی از جمله مشکلات تنفسی را به وجود آورد. اما علائم این شکستگی چیست؟ جراحی شکستگی بینی چگونه است و بهترین جراح برای جراحی شکستگی بینی در شیراز چه کسی است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این پرسش ها بپردازیم.

جراحی شکستگی بینی

کمی درباره شکستگی بینی

زمانی که بینی بر اثر اتفاق یا حادثه دچار ترک یا شکستگی شود و استخوان بینی آسیب ببیند، شکستگی بینی اتفاق افتاده است. معمولاً ورزشکاران بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند. البته تصادف با وسایل نقلیه و افتادن از بلندی نیز سهم زیادی در بروز این شکستگی ها دارند.

علل شکستگی بینی

علت های شکستگی بینی مختلف است که از میان آن ها موارد زیر شایع تر است:

• دعوا و منازعات
  • شکستگی بینی در ورزش
  • افتادن از بلندی یا زمین خوردن (که در کودکان رایج تر است)
بهترین متخصص گوش و حلق و بینی شیراز

از کجا بدانم بینی ام شکسته است؟

به گفته دکتر علی حقیقتیان، متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز، در مورد علائم شکستگی بینی زمانی که بینی بر اثر حادثه دچار شکستگی می شود، کبودی، التهاب و تورم و همچنین خونریزی از علائم رایج آن هستند. گاهی ممکن است در ورزش ضربه ای به صورت شما وارد شود و تردید داشته باشید که آیا دچار شکستگی بینی شده اید یا خیر. با شناخت علائم زیر می توانید تشخیص شکستگی بینی خود را قطعیت ببخشید:

1. حساسیت بینی به لمس
  2. التهاب و تورم در قسمت بینی و صورت
  3. کبود شدن بینی
  4. کبودی و سیاهی دور چشم
  5. خونریزی از بینی
  6. دفرمیته یا بدشکل شدن بینی
  7. احساس صدای شکستگی و یا خردشدگی در هنگام دست زدن به بینی

آیا برای شکستگی بینی باید به پزشک مراجعه کرد؟

بله. اگر شکستگی بینی در زمان مناسب درمان نشود، تنفس با مشکل مواجه خواهد شد و مشکلات بزرگ تری به همراه خواهد داشت. در صورت بروز موارد زیر، در اسرع وقت به بهترین جراح گوش و حلق و بینی در شیراز مراجعه کنید:

• برطرف نشدن درد و التهاب و تورم تا 3 روز بعد از حادثه
  • تغییر شکل بینی
  • تنفس نامناسب و احساس خفگی
  • خون دماغ شدن مداوم
جراحی ترمیمی بینی در شیراز

به علاوه، در صورت مشاهده هرکدام از علائم زیر بعد از شکستگی بینی، سریعاً به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه کنید:

1. خونریزی بینی تا چند دقیقه و به صورت مداوم و بند نیامدن خون بینی
  2. ترشح مایعات از بینی
  3. پارگی پوست بینی و صورت
  4. عدم هوشیاری
  5. بروز سردردهای شدید
  6. تهوع و استفراغ مداوم
  7. درد در ناحیه گردن
  8. بی حسی بدن و سست شدن دست ها
  9. کاهش بینایی

مراقبت های خانگی بعد از شکستگی بینی

در صورتی که دچار شکستگی بینی شده اید و موقتاً دسترسی به متخصص گوش و حلق و بینی ندارید، راه های زیر می تواند به بهبود اوضاع تا زمان مراجعه به پزشک کمک کند:

• کمپرس یخ می تواند در کاهش درد و تورم کمک کند. یخ را در یک پارچه یا نایلون قرار دهید و به مدت 15 دقیقه روی بینی قرار دهید. این کار را یک ساعت یک بار انجام دهید.
  • برای کاهش درد از مسکن هایی مانند استامینوفن، ایبوپروفن و یا ژلوفن استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از این مسکن ها با یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب در شیراز تماس بگیرید و مشورت کنید.
  • در هنگام خواب، سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا تورم کاهش پیدا کند.
تزریق فیلر بینی در شیراز

جراحی شکستگی بینی در شهر شیراز

بعد از شکستگی بینی، با مراجعه به جراح بینی خوب در شیراز، عمل جراحی صورت می گیرد. بینی هایی نیز که در گذشته دچار شکستگی شده اند و بینی بر اثر این شکستگی، شکل نامناسبی پیدا کرده باشد نیز باید جراحی صورت پذیرد. جراح بینی، استخوان شکسته را در جای مناسب قرار می دهد و راه تنفس را باز می کند. سپس به کمک گچ، بینی را در جای مناسب قرار می دهد.

حتماً برای جراحی شکستگی بینی در شیراز به بهترین جراح بینی مراجعه کنید تا عمل بینی با نتیجه مناسب همراه باشد.

هزینه جراحی شکستگی بینی در شیراز

بسیاری از مراجعان برای جراحی، این سوال در ذهنشان مطرح است که هزینه عمل شکستگی بینی چقدره. هزینه عمل شکستگی بینی در شیراز به فاکتورهای مختلفی از جمله مهارت و تخصص پزشک و مشکل شکستگی بینی هر فرد بستگی دارد. به همین دلیل، برای اطلاع از هزینه جراحی بینی در شیراز باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

و نکته پایانی این که اگر دچار شکستگی بینی شدید و با توجه به علائم شکستگی بینی، اطمینان حاصل کردید که بینی دچار مشکل شده است، حتماً در اسرع وقت برای جراحی شکستگی بینی در شیراز به بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

5 × یک =