دکتر علی حقیقتیان 4 مقالات 4 آیا کاهش بویایی و چشایی علائم کروناست؟

آیا کاهش بویایی و چشایی علائم کروناست؟

سونامی اطلاعاتی در زمینه این ویروس ناخوانده که به کرونا شهرت دارد باعث شده روزانه و در مواقعی به صورت لحطه به لحظه اخباری متفاوت درباره این ویروس به سمت ما سرازیر شود.

از راه های مراقبتی گرفته تا علائم این ویروس به صورت لحظه ای به روز رسانی می شود و اطلاعات ما درباره آن به همین منوال بیشتر خواهد شد. بسیاری از افراد به دلیل سیلی عظیم از اطلاعات تصور می کنند که همه آن ها نمی تواند صحت علمی داشته باشد. باید بیان کنیم که اعتماد به تمامی اخبار در این شرایط صحیح نبوده و باید برای اطمینان از اخبار موجود تنها به رسانه های معتبر رجوع کرد.

یکی از اطلاعاتی که به تازگی از علائم ابتلا به ویروس کرونا به دست آمده است، ایجاد اختلالات بویایی و چشایی است. تحقیقات نشان می دهد با ابتلای فرد به این ویروس ممکن است بوی و مزه قوی غذا دیگر آشنا به نظر نرسد.

آیا کاهش بویایی و چشایی علائم کروناست؟

در ادامه بیشتر به این نشانه خواهیم پرداخت:

ویروس کرونا و علائم آن

همانطور که می دانید این ویروس از خانواده ویروس های آنفولانزا، سارس و مرس بوده و در نشانه ها، مشابه آن ها است. ویروس کرونا با ایجاد تب، سرفه خشک و تنگی تنفس شناسایی می شود. در واقع این سه نشانه از مهمترین نشانه های این بیماری به شمار می آیند. نشانه های این ویروس بسیار شبیه به نشانه های سرماخوردگی بوده و به همین علت افراد را به این بیماری حساس تر کرده است. اگر تا پیش از این به راحتی می توانستید از کنار یک تب معمول و چند سرفه به راحتی گذر کنید، اکنون دیگر تجربه این علائم می تواند شما با اضطراب بالایی مواجه کند.

بهترین جراح زیبایی گوش در شیراز

همانطور که می دانید از نشانه های سرماخورگی می توان به کاهش و یا از بین رفتن حس بویایی و چشایی به طور موقت نیز اشاره کرد. به دلیل قرابت و نزدیکی این دو بیماری یعنی سرماخوردگی و کرونا ویروس تشابه این نشانه در آن ها نیز غیر معقول نخواهد بود.

اختلالات بویایی و چشایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا

این دو اختلال را در اصلاح پزشکی آنوسمی و آدنوزیا می نامند که بروز آن در افراد با توجه به شرایط کنونی می تواند نشانه از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

جمعی از متخصصین گوش، حلق و بینی کشور انگلستان به این نتجیه رسیده اند که اگر فرد به طور ناگهانی متوجه از دست رفتن این دو حس اصلی یعنی چشایی و بویایی شوند ممکن است به این ویروس مبتلا بوده باشذ.

گرچه آن ها هنوز بر سر این تحقیق خود به اتفاق نظر نرسیده اند، اما به دلیل بحرانی بودن شرایط موجود این مطلب را انتشار داده اند تا در صورت صحت این یافته از گسترش این ویروس جلوگیری کرده باشند.

جراحی بینی استخوانی در شیراز

این نکته حائز اهمیت است در افرادی که به کرونا ویروس مبتلا بوده اند شواهدی از، کاهش و یا از بین رفتن حس بویایی و در پی آن حس چشایی مشاهده شده است. برخی از این افراد که تست ویروس کرونای آن ها مثبت بوده، علائم دیگری از این بیماری نداشته اند.

بنابراین توجه به این علائم در مسیر تشخیصی این ویروس در افراد مورد توجه قرار گرفته است و متخصصان بیش از پیش به این نشانه توجه می کنند.

توصیه پایانی

به یاد داشته باشید که به علت عدم شناخت همه جانبه این ویروس ممکن است اطلاعات جامع تری از نحوه انتقال و یا نشانه های این بیماری در سطح جهانی منتشر شود. بهترین راه برای جلوگیری از انتشار این ویروس ناخوانده رعایت قرنطینگی و اصول بهداشتی است.

اگر به تازگی یکی از علائم مهم این ویروس را مشاهده کرده اید ابتدا به پزشک مراجعه کرده و در صورت تشخیص احتمال ابتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

جراحی زیبایی گوش در شیراز

شانزده + 9 =